2023 Turizm Sezonu İçin Dijital Reklamcılıkta Öne Çıkan 5 Öne Çıkan
2023 turizm döneminde; Ne kadar reklam vermeliyiz, ne kadar süre reklam vermeliyiz ve bunu nasıl yapmalıyız?
Pandemi döneminin en çok zarar gören kesimlerinden biri olan turizm bölümü, 2020’nin ardından 2021 ve 2022 yıllarını toparlanma yılları olarak geçirdi. Özellikle 2022 yılında aşı ve yasakların kalkmasıyla birlikte bölüm yeniden faaliyete geçti.
Ocak, Şubat ve Mart aylarından oluşan 2022’nin ilk çeyreğinde ülkemizde turizm geliri bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 122,4 artarak 5 milyar 454 milyon 488 bin dolar oldu. 2022 Nisan, Mayıs ve Haziran aylarından oluşan II. Üçüncü çeyrekte bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 190,2 artarak 8 milyar 717 milyon 103 bin dolar oldu.
Pandemi sonrası turizm toparlanmaya devam ederken, çoğu otel ve eğlence şirketi 2023 dönemi hazırlıklarına ve yeni dönem bütçelerini belirlemeye başladı.
Hazırlıklar devam ederken, her zaman akılda; “Ne kadar reklam yapmalıyız? Ne kadar süre yapmalıyız ve nasıl yapmalıyız?” dönen sorular Özellikle son yıllarda sistemli bir şekilde dijital ortamda çalışan oteller için bu verileri çıkartmak aslında oldukça kolay. İlk adım olarak veri analiz araçları ile toplanan veriler yeterince gözlemlenmelidir. Çünkü bu bilgilerin reklam kampanyalarının 2023 dönemi ile kurgulanmasında büyük rolü vardır.
Turizm sektörünün lider ajansı IQUEEM’in Kurucusu Berkun Meral Meral’ın deyimiyle 2023 turizm döneminde dijital reklamlarda dikkat edebileceğiniz 5 ana nokta şu şekilde;
1. İyi ve Yeni Bir Web Siteniz Olsun
Web siteniz, potansiyel misafirlerinizin sizi keşfettiği en değerli kanaldır. Kullanıcı deneyimi yüksek bir web sitesine sahip olmak satışlarınızda önemli rol oynayacaktır.
Yıllarca aynı web sitesi ile ilerlemek yerine web sitenizin tasarımlarını periyodik olarak revize ederek ziyaretçileriniz için yeni bir algı oluşturmak en iyisidir. Bu duruma ekstra bir bütçe ayıramıyorsanız en azından fotoğraflarınızı periyodik olarak yenileyerek hem Google’da hem de ziyaretçilerinizde olumlu bir algı oluşturabilirsiniz.
Web sitenizde olan her şeyi takip edin. Isı haritalarını inceleyin, kullanıcılarınızın hangi sayfaları daha çok ziyaret ettiğini gözlemleyin. Misafir satın alma kararı verirken web sitenizdeki hangi sayfaları gezdiğinizi keşfederseniz, o alanları yükleyerek pazarlama çabalarınızdan fayda sağlayabilirsiniz.
Web sitesi demişken rezervasyon motoru boş bırakılmamalıdır. Reklamlar aracılığıyla gelen rezervasyonu tanımlayabileceğiniz ölçülebilir, kullanıcı dostu bir rezervasyon motoru kullanın.
2. Bütçenizi ve Satış Amaçlarınızı Doğru Belirleyin
Bütçe konusu turizm işletmelerinin kanayan yarasıdır. Rastgele hazırlanan bütçeler üzerinden yürütülen faaliyetler nedeniyle getiri oranları ölçülememekte ve dijital platformlara olan inanç sarsılmaktadır.
Web sitesi trafiği, davetler, sosyal medya hesaplarından gelen bildirimler gibi dijital kanallardan aldığınız tüm tepkileri ölçerek ve önceki dönemlerde birim başına maliyetleri çıkararak bütçelerimizi hazırlamalısınız. Bir lira ile trafik oluşturduğunuz bir reklam dönüşerek toplam maliyetiniz beş liraya çıkıyorsa, yani rezervasyon için ödemeye hazır olduğunuz fiyat beş lira ise bu bilgilere göre bütçe yapmalısınız. , ayrıca 2023 dönemi için bütçeniz.
Ayrıca, reklamcılıkla yeni başlayan işletmeler için, işe alım sürecini kesinlikle düşünmelisiniz. Birçok işletme, dijital reklamların başladığı anda bir geri dönüş olacağını hayal ediyor. Markanızın dijital ortamda güvenli bir marka haline gelmesi aylar alabilir. Bu durum motivasyonunuzu düşürmemeli ve kararlılıkla devam etmelisiniz.
3. Satış Odaklı Bir Sosyal Medya Stratejisi Geliştirin
Sanırım birçok otel bu konuyu gözden kaçırıyor. Dijital ortamda satın alma kararı verecek misafirler artık karar verirken internet sitesini, sosyal medyayı ve yorum sitelerini inceliyor. Sadece reklam kurgusu kısa sürede geri dönüş sağlasa da stratejisiz yönetilen sosyal medya hesapları, organik satın alma kararı verecek olan misafirleriniz için olumsuz bir deneyim yaratır. Bu nedenle dönem başından itibaren satış odaklı bir strateji belirlemeniz ve misafirleri yönlendirmeniz gerekiyor.
4. İnceleme Sitelerine Dikkat Edin, Ziyaretçi Çekin
Biz gerekli çok sakin bir şekilde yorum sitelerinin yöneticisiyiz. Yeni dönemde olumlu ve olumsuz durumlara yönelik bir kriz yönetimi kurgularsanız dönem ortasında yaşanabilecek durumlara hazırlıklı olabilirsiniz. Örneğin, olumsuz bir deneyim yaşamış bir misafire nasıl cevap vereceğinizi veya nasıl yönlendireceğinizi, önceki dönemde yaşadığınız senaryolardan yola çıkarak kurgulayabilirsiniz.
Yorum sitelerinde tavsiyem tüm yorumlara cevap vermenizdir. Ancak konuklarınıza onlara değer verdiğinizi hissettirin ki tepkileriniz aynı olmasın. Olumsuz bir deneyim yaşamış olsanız bile, bu sorunu çözmek için ne kadar çaba harcadığınızı cevaplarınızda ifade edin. Bu sayede satın alma kararı verecek olan misafirlerin hakkınızda olumlu düşünmelerini sağlayabilirsiniz.
5. Doğruluk ve Zaman İle Reklam Yapın
Örneğin hemen hemen tüm oteller reklam modellerini kullanır. Bir şekilde başarılı olduğunu düşünen otel sayısı oldukça azdır. Nedeni belli, tüm oteller aynı reklam metinleri ve birebir reklam görselleri ile misafirlerinin gözünde farklılaştırılamıyordu.
Tatil planı yapmak isteyen misafirleri sadece fiyatla ikna edebileceklerini düşünenler, reklam harcamaları karşısında hüsrana uğruyor. Reklam işlevleri geliştikçe, potansiyel müşteriler de gelişir ve öğrenir. Bilinçli tüketici artık eşi benzeri olmayan reklamlar görmek istemiyor. Bu nedenle gerçek zamanlı olarak doğru içeriklerle yapacağınız reklamlar sizi bir adım öne taşıyacaktır.
Doğru pazarları hedefleyin. Acentelerin düşük satış yaptığı pazarlar sizin için direkt rezervasyon potansiyeli olan bölgeler olabilir. Hedef kitleyi belirlerken tüm bölgeleri hedeflemek yerine uçak, nüfus, gelir düzeyi gibi koşulları da göz önünde bulundurarak çalışmalar yapın. Örneğin reklamlarınızın uçuş kolaylığı olan bölgelere çevrilmesi daha hızlı ve aktif olacaktır.